Psikoterapi Kısırlık Yolculuğunuza Nasıl Yardımcı Olur?

Kısırlık tüm Dünyada ve ülkemizde erkeklerin yaklaşık %9 unu kadınların %11 ini etkileyen bir sorundur. Günümüzde insanların yaşam şartları, akıl ve ruh sağlıkları bu durumla başa çıkmak için daha profesyonel bir alışkanlık aramaktadırlar. Kısırlık tedavisi zor bir süreçtir. Psikoterapiye gitmek kısırlık tedavisinin zor sürecinde ihtiyacınız olan duygusal yardım için çok geçerli bir yoldur.

Kısırlığın Duygusal Sorunları

Gebe kalmak çok normal bir durum gibi gözükse de bu bazı çiftler için her zaman kolay bir şey değildir. Ebeveynlik hayatın en önemli alanlarından biridir. Hem erkeklerin hem kadınların hayatlarını etkiler. Kısırlığın sebebi ne olursa olsun hayatınızın her alanına dokunan bir durumdur. Anne baba olma isteği gerçekleşmediğinde kızgın, malup, endişeli ve depresif hissederiz. Bunlar genelde tek başımıza üstesinden gelemediğimiz zor durumlardır. Neden ne olursa olsun kısırlık teşhisi aldığımızda perişan hissederiz. Özellikle pek çok kadın başarısızlık duygusu hisseder veya doğal olan bu süreci yaşayamadığı için bedenini suçlar. Kısırlık tedavisi de zorluklar getirir. Tedaviye başlandığında bu duygular biraz rahatlar. Tedavinin bu durumunda ümit gelir ancak sonuç hamilelik getirmezse tekrar kayıp hissedersiniz. Tedavinin ruh sağlığımıza ve evliliğimize ne kadar zarar verdiğini fark edemeyebilirsiniz. Kısırlık tedavisi görenler sosyal olarak kendilerini geri çekerler. Doğurganlığınızı iyileştirmek için kullanılan hormon ilaçları da ruh halimizi değiştiren yan etkiler oluşturabilir. Tedavinizi yönlendirmek ve yaşadığınız her şeyi çevreleyen duygularla sağlıklı bir şekilde başa çıkmak genellikle profesyonel bir psikoterapiste ulaşmak anlamına gelir.

Psikoterapi Kısırlık Yolculuğunuza Nasıl Yardımcı Olur?

İdeal olan siz ve eşiniz kısırlık tedavisine başlamadan önce psikoterapi almalısınız. Kısırlığın kendisi çok fazla strese neden olurken tedaviye eşlik eden duygularda aynı oranda ezicidir.

Doğru Terapisti Bulmak

Kısırlık tedavisinin belli zorluklarını anlamak için bir terapist ile bağlantı kurmak en iyisidir. Terapi kendi başına hamile kalmanıza yardımcı olmayacak olsa da doğru bir psikoterapi uygun doğurganlık tedavisi ile eşleştirilerek stres seviyenizi düşürecektir. Dolayısıyla daha az stres düzeyi ve eşlik eden diğer tüm duygularla başa çıkmanın sağlıklı yollarını öğrenmek kesinlikle genel sağlığınızı ve zindeliğinizi iyileştirmede güzel bir yol kat etmenizi sağlayacaktır. Ailenizi büyütme yolculuğunuzda size rehberlik etmek için buradayız.